SURVEI TINGKAT KEDISIPLINAN SISWA PADA PEMBELAJARAN PENDIDIKAN JASMANI OLAHRAGA DAN KESEHATAN DI SMP N 2 SEDAYU

Penulis

  • Dyas Genta Universitas Mercu Buana Yogyakarta
  • Dody Tri Iwandana Fakultas Keguruan Ilmu Pendidikan, Universitas Mercu Buana

DOI:

https://doi.org/10.56667/djs.v3i2.1070

Kata Kunci:

Discipline, Physical Education, Middle School Students

Abstrak

study used a descriptive method. The subject of this study was a PJOK teacher at SMP Negeri 2 Sedayu. Data collection was carried out using observation, interview, and documentation methods. If there is no discipline, it will be an obstacle for teachers in carrying out learning activities in theory and practice in PJOK learning. The purpose of this study was to determine the picture of student discipline at SMP Negeri 2 Sedayu. From the results of student discipline research in PJOK learning at SMP Negeri 2 Sedayu, it is quite disciplined in applying the discipline that exists in PJOK learning both in theory and practice. This study concluded that developing a disciplinary module needs to be applied to teachers of SMP Negeri 2 Sedayu.

Abstrak viewed = 116 times

Referensi

Alfath, K. (2020). Pendidikan Karakter Disiplin Santri Di Pondok Pesantren Al-Fatah Temboro. Al-Manar, 9(1), 125–164. https://doi.org/10.36668/jal.v9i1.136

Aziizu, B. Y. A. (2015). Tujuan Besar Pendidikan Adalah Tindakan. Prosiding Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 295–300. https://doi.org/10.24198/jppm.v2i2.13540

Hadianti, L. S. (2008). Pengaruh Pelaksanaan Tata Tertib Sekolah Terhadap Kedisiplinan Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Universitas Garut, 02(1), 1–8.

Hasibuan, A. A., Syah, D., & Marzuki, M. (2018). Manajemen Pendidikan Karakter. Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan, 4(02), 191. https://doi.org/10.32678/tarbawi.v4i02.1230

Isnaini, F., & Taufik. (2016). Strategi Self-Management Untuk Meningkatkan Kedisiplinan Belajar. Jurnal Penelitian Humaniora, 16(2), 33–42. https://journals.ums.ac.id/index.php/humaniora/article/view/1842

Maros, H., & Juniar, S. (2016). Tingkat Kedisiplinan Peserta Didik SMP Negeri 14 Yogyakarta Kelas VIII dalam Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Kesehatan. 1–23.

Muchtar, D., & Suryani, A. (2019). Pendidikan Karakter Menurut Kemendikbud. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, 3(2), 50–57. https://doi.org/10.33487/edumaspul.v3i2.142

Puspitaningrum, D., & Suyanto, T. (2014). Implementasi Tata Tertib Sekolah Dalam Membentuk Disiplin Siswa Di SMP Negeri 28 Surabaya. Kajian Moral Dan Kewarganegaraan, 2(2), 343–357.

Ridwan, A., Asmita, D., & Wulandari, N. P. (2023). Fungsi dan Peran Guru Pendidikan Agama Islam untuk Peningkatkan Kedisiplinan Pelaksanakan Sholat Berjamaah Siswa. Journal on Education, 5(4), 12026–12042. https://doi.org/10.31004/joe.v5i4.2164

Ridya Noviska, Dodik Mulyono, H. R. (2022). Pengembangan modul senam ritmik berbantuan quick response code pada siswa kelas xi sma negeri 2 lubuklinggau.

Sugiarto, A. P., Suyati, T., & Yulianti, P. D. (2019). Faktor Kedisiplinan Belajar Pada Siswa Kelas X Smk Larenda Brebes. Mimbar Ilmu, 24(2), 232. https://doi.org/10.23887/mi.v24i2.21279

Sukmawati, H. (2013). Tripusat Pendidikan. Jurnal Pilar, 2(2), 175–194.

Telaumbanua, K. (2018). Efektivitas Layanan Konseling Kelompok Dalam Meningkatkan Kedisiplinan Belajar Siswa Kelas Xi SMA Negeri 1 Lahusa. Jurnal Education, 4(1), 25–31.

Wirantasa, U. (2017). Pengaruh Kedisiplinan Siswa Terhadap Prestasi Belajar Matematika. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 7(1), 83–95. https://doi.org/10.30998/formatif.v7i1.1272

Zellatifanny, C. M., & Mudjiyanto, B. (2018). Tipe Penelitian Deskripsi Dalam Ilmu Komunikasi. Diakom : Jurnal Media Dan Komunikasi, 1(2), 83–90. https://doi.org/10.17933/diakom.v1i2.20

##submission.downloads##

Diterbitkan

2023-09-30

Cara Mengutip

Genta, D., & Iwandana, D. T. . (2023). SURVEI TINGKAT KEDISIPLINAN SISWA PADA PEMBELAJARAN PENDIDIKAN JASMANI OLAHRAGA DAN KESEHATAN DI SMP N 2 SEDAYU. Dharmas Journal of Sport, 3(2), 66–73. https://doi.org/10.56667/djs.v3i2.1070

Terbitan

Bagian

Articles