Rancang bangun media pembelajaran berbasis flash di slb koto agung
Flash-Based Interactive Learning Media Design at SLB Koto Agung
DOI:
https://doi.org/10.56667/jveit.v4i2.434Keywords:
Learning media, Koto Agung Special School, FlashAbstract
Flash-Based Interactive Learning Media Design at SLB Koto Agung aims to provide skills in the design of attractive interactive learning media in an easy way. By mastering interactive learning media by teachers, it is hoped that it can trigger students' interest to be more enthusiastic in participating in lessons, and in the end it will improve the overall quality of learning. In this study, the application of learning at SLB Koto Agung which has been done manually or not yet computerized which allows there are still many shortcomings in the teaching and learning process. The research method used is observation and interviews. The result of this research is the design of interactive learning media that has the ability to provide convenience for teachers in delivering material to students.
Downloads
References
A.C. Cecep. (2017). PEMANFAATAN TEKNOLOGI INFORMASI DAN KOMUNIKASI UNTUK MENINGKATKAN PENDIDIKAN DI INDONESIA, 2(6), 21–30.
Aini, H. Q., & Tresnawati, D. (2019). Perancangan Media Pembelajaran Interaktif Untuk Anak Autis di Sekolah Luar biasa. Jurnal Algoritma, 16(1), 51–57. https://doi.org/10.33364/algoritma/v.16-1.51
Aslan. (2017). Kurikulum Bagi Anak Berkebutuhan Khusus (ABK). Jurnal Studia Insania, 5(2), 105–119.
Chandra. (2011). flash cs5 untuk orang awam. maxikom.
Dewi, N., Murtinugraha, R. E., & Arthur, R. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Pada Mata Kuliah Teori Dan Praktik Plambing Di Program Studi S1 Pvkb Unj. Jurnal PenSil, 7(2), 95–104. https://doi.org/10.21009/pensil.7.2.6
Munawar. (2018). Analisis Perancangan Sistem Berorientasi Objek Dengan UML (Unified Modeling Language ). Informatika Bandung.
Rahmayanti, P. R. (2017). Pelatihan keterampilan musik untuk mengembangkan kecakapan hidup anak tunagrahita di slb negeri kota semarang skripsi.
Rizqi, K. S., Reno, K., & Andre, W. C. (2015). Perancangan Media Pembelajaran Berhitung Berbasis Multimedia Flash Pendahuluan Tinjauan Pustaka Hasil dan Pembahasan. Jurnal Ilmiah DASI, 16(02), 1–6.
Ropianto, M. (2016). Pemahaman Penggunaan Unified Modelling Language. JT-IBSI, 01(01).
Setiani, R. (2015). Pengembangan Media Pembelajaran Mengapresiasi Teks Cerita Pendek Berbasis Adobe Flash CS5 Untuk Kelas XI SMA. Skripsi Tidak Terpublikasi. Universitas Negeri …, 1–162. https://core.ac.uk/download/pdf/33514099.pdf
Supianti, I. I. (2018). Pemanfataan Teknologi Informasi dan Komunikasi (TIK) dalam Pembelajaran Matematika. MENDIDIK: Jurnal Kajian Pendidikan Dan Pengajaran, 4(1), 63–70. https://doi.org/10.30653/003.201841.44
Widya, A. D. I., Pendidikan, J., & Volume, D. (2019). No Title. Fungsi Tujuan Pendidikan Indonesia, April, 29–39.
Yanto, D. T. P. (2019). Praktikalitas Media Pembelajaran Interaktif pada Proses Pembelajaran Rangkaian Listrik. INVOTEK: Jurnal Inovasi Vokasional Dan Teknologi, 19(1), 75–82. https://doi.org/10.24036/invotek.v19i1.409