PENERAPAN MEDIA MONOPOLI UNTUK MENINGKATKAN PEMAHAMAN SISWA YANG KURANG MEMAHAMI DALAM MATERI DIAGRAM DI KELAS IV SD NEGRI 004 KEPENUHAN HULU

Authors

  • Nona Riswana STKIP Rokania

DOI:

https://doi.org/10.56667/dejournal.v2i1.249

Keywords:

Monopoly Media, Student Understanding, Mathematics.

Abstract

The purpose of this study was to see the imprvement of mathematics leaning outcmes, especilly thrugh the use of monopoly media. The subjects of this study were all fourth grade students of SD Negeri 004 Kepenuhan Hulu, totaling 31 students. Data collection was carried out through observation forms, written tests and documents. This research is a Classroom Action Research (PTK). The results showed that the mathematics learning outcomes of students, especially those using monopoly game media, increased from 55.55% in the frst cycle to 88.89% in the second cycle so that they met the expected success criteria. The use of Monopoly Game Media in mathematics larning can help students bcome more active in the larning process and train group colaboration.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Asra. (2008). Komputer dan Media Pembelajaran di SD. Dirjendikti.

Azizah, N., & Julianto. (2015). Penerapan Media Monopoli Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Ipa Di Sekolah Dasar. Jurnal PGSD, 1(2).

I, A. (2012). Panduan Penelitian Tindakan Kelas Bagi Guru.

Prananda, G., Friska, S. Y., & Susilawati, W. O. (2021). Pengaruh Media Konkret Terhadap Hasil Belajar Materi Operasi Hitung Campuran Bilangan Bulat Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal Edukasi Matematika Dan Sains, 9(1), 1–10. https://doi.org/10.25273/jems.v9i1.8421

Prananda, G., Saputra, R., & Ricky, Z. (2020). Meningkatkan Hasil Belajar Menggunakan Media Lagu Anak Dalam Pembelajaran Ipa Sekolah Dasar. Jurnal Ika, 8(2), 304–314.

S, H. (2019). Cerdas dengan Game Panduan Praktis Bagi Orangtua dalam Mendampingi Anak Bermain Game.

Sajaya, W. (2014). Penelitian Pendidikan Jenis, Metode, dan Prosedur. Kencana Pranada Media Group.

Sudiman, A. S., & dkk. (2010). Media Pendidikan, Pengertian, Pengembangan, dan Pemanfaatannya. Raja Granfindo Persada.

Susanto, A. (2013). Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Kencana Pranada Media Group.

Winkel, W. S. (2009). Psikologi Pengajaran. Media Abadi.

Published

2021-06-30

How to Cite

Riswana, N. (2021). PENERAPAN MEDIA MONOPOLI UNTUK MENINGKATKAN PEMAHAMAN SISWA YANG KURANG MEMAHAMI DALAM MATERI DIAGRAM DI KELAS IV SD NEGRI 004 KEPENUHAN HULU. Dharmas Education Journal (DE_Journal), 2(1), 190–193. https://doi.org/10.56667/dejournal.v2i1.249

Issue

Section

Articles

Similar Articles

<< < 22 23 24 25 26 27 28 29 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.