PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN IPA SD MELALUI MEDIA GAMBAR
DOI:
https://doi.org/10.56667/dejournal.v3i1.565Keywords:
Snakes and Ladders Game Media, Student Learning OutcomesAbstract
The failure in the learning system is the absence of the use of learning media, both those that can be accessed at school and those planned by the instructor. The purpose of this study is to improve student learning outcomes in science learning through image media. This type of research uses Classroom Action Research (CAR) which intends to define the use of image media in increasing student learning outcomes in science subjects. The purpose of the preparation of this journal is to review that using image media is able to develop student learning outcomes in science learning in elementary schools. Data collection techniques are carried out through observation, tests, and documentation. The results showed that student learning outcomes progressed. From the results of the analysis, using image media can increase the learning outcomes of elementary school students in science learning, which at first had a completeness score of 3% to 96%, with an average of 43% to 83%.
Downloads
References
Amir, A., Matematika, D. P., & Padangsidimpuan, I. (2016). PENGGUNAAN MEDIA GAMBARDALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA. JURNAL EKSAKTA.
Andrianto Pangondian, R., Insap Santosa, P., & Nugroho, E. (2019). Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Kesuksesan Pembelajaran Daring Dalam Revolusi Industri 4.0. SAINTEKS 2019.
Arsani, S., Hadi, N., & Purwasih, J. H. (2021). Peran Orang Tua dalam Pembelajaran Daring Anak Berkebutuhan Khusus pada Masa Pandemi Covid-19 di Sekolah Inklusi SDN Mojorejo I Kota Batu. NATURALISTIC : Jurnal Kajian Penelitian Pendidikan Dan Pembelajaran. https://doi.org/10.35568/naturalistic.v5i2.1135
Asa, J. M. (2019). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Proses Pembelajaran Matematika di SMP Negeri Nunufafi TA. 2019/2020. MATH-EDU: Jurnal Ilmu Pendidikan Matematika.
Irawan, B., Mujiyanto, & Ngadat. (2020). PERANAN MEDIA VISUAL GAMBAR DALAM PROSES BELAJAR MENGAJAR UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA KELAS III SEKOLAH DASAR NEGERI GEMBONGAN 04 KECAMATAN PONGGOK KABUPATEN BLITAR JAWA TIMUR. Jurnal Pendidikan, Sains Sosial, Dan Agama. https://doi.org/10.53565/pssa.v4i2.102
LUBIS, M. (2020). PERAN GURU PADA ERA PENDIDIKAN 4.0. EDUKA : Jurnal Pendidikan, Hukum, Dan Bisnis. https://doi.org/10.32493/eduka.v4i2.4264
OMA, O. (2021). PENERAPAN METODE EKSPERIMEN UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA TENTANG PENGARUH GAYA DALAM MENGUBAH GERAK SUATU BENDA. Jurnal Pedagogiana. https://doi.org/10.47601/ajp.33
Patmanidar. (2021). PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN IPA MELALUI MODEL KOOPERATIF TIPE THINK PAIR AND SHARE ( TPS ) DI SEKOLAH DASAR. DE_JOURNAL (Dharmas Education Journal), 2(1), 79–90.
Sukron, M., & Ricky, Z. (2020). PENINGKATAN KARAKTER PESERTA DIDIK (RELIGIUS, JUJUR, DAN (DISIPLIN) MELALUI PENCAK SILAT. DE_JOURNAL, 1(1), 1–9. https://ejournal.undhari.ac.id/index.php/de_journal/article/view/31
Suparman, T., Prawiyogi, A. G., & Susanti, R. E. (2020). PENGARUH MEDIA GAMBAR TERHADAP HASIL BELAJAR IPA PADA SISWA SEKOLAH DASAR. Jurnal Basicedu. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i2.332
Syahrudin, D. (2016). Peranan Media Gambar Dalam Pembelajaran Menulis. EduHumaniora | Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru. https://doi.org/10.17509/eh.v2i1.2746
Ujang Erianto. (2017). UPAYA MENINGKATKAN MINAT BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN MEDIA GAMBAR DALAM PEMBELAJARAN IPA KELAS IV SD. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 DE_JOURNAL (Dharmas Education Journal)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Makalah yang disampaikan diasumsikan tidak mengandung bahan propietary yang tidak dilindungi oleh hak paten